mandag 27. august 2018

Male lakkert furu møbler

Vi viser deg hvordan du går frem, steg for steg. Lakkerte møbler kan males. Da får du god heft og du står fritt til valg av farge og dekor.


I det siste har jeg fått flere forespørsler ang å pusse opp gamle furumøbler. Istedet for å svare hver på mail,.

Tenker å male spisebordet med dette. MALE GAMMELT, LAKKERT FURUMØBEL. Male eller beise furumøbler ? Vi brukte lakkbeis på våre furu møbler. Her fant jeg en veldig grei fremgangsmåte og gode tips for hvordan man går frem om man har en bokhylle eller annet som man gjerne vil male i en annen farge i stedet. Sjenken fikk nye knotter og håndtakene ble lakkert.


Ha en fortryllende aften :-) Klem.

Denne bruksanvisningen gjelder for ubehandlede og tidligere malte møbler av treverk. Har ikke begynt på trappen ennå, men har malt flere hundre mlakkert panel,. Har vel i tidligere tråder gitt uttrykk for mitt intense hat for trehvitt. Nå er bortimot alt i huset malt, bortsett fra trappen. Ingen minimumsordre - Kjøp nå!


Hei Reidun, Så hyggelig at dere vil kombinere de gamle møblene dere har sammen med det som er nyinnkjøpt. Bruk av gamle gjenstander bidrar til å gjøre. Anbefaler å male et strøk med heftgrunning først for best resultat, men det må ikke. Så er det bare å male strøk med hvit eller ønsket farge. Noen som vet om jeg kan male lakkert furupanel?


Event om jeg må gjøre mye forarbeid? Jeg har et lakkert furugulv som jeg ønsker å male. Må jeg pusse det helt ne eller holder det å matte det litt? Og hva slags grunning og maling bør jeg bruke?


Før du skal male møbler så er det viktig at lakkede flater (rester av gammel oljemaling, eller lakk) pusses ne så det blir matt og ripet opp. Dessuten kan møblene males , men da vil de jo ikke fremstå som eikemøbler,.

Gjelder samme regler for ny overflatebehandling av furumøbler som for eik? Skal pusse opp et furubord som er lakkert , og tenkte å prøve lakkfjerner. Hvis du skal male bordet trenger du ikke fjerne all lakken ,. Kan ikke utføres på tidligere lakkert eller malt tre. Er det noen som vet om det egner seg å male utenpå lakkert panel? Mange mennesker liker den naturlige utseende beiset eller lakkert furumøbler ,. Hva slags maling trenger jeg i så tilfelle, og må man evt gjøre noe med panelet før behandling?


Merk at dette ikke kan utføres dersom panelet tidligere har vært lakkert eller malt, med mindre alt slipes vekk først. Se også: Kan jeg lute gulvet lyst? Eller: Mattslip: Er gulvet lakkert eller malt fra før, trenger du ikke slipe bort alt dette,. Fliser, laminat og belegg kan males på eget ansvar,.


Uansett om du skal male en dør eller en kommode,. Jordan(grått og svart skaft). Deretter bør du slipe gulvet. Vil du male et lakkert gulv, skal du slipe det helt matt.


Den som vil være mer miljøbevisst, eller har et begrenset budsjett kan komme like langt med å male skrog og fronter, samt å bytte benkeplate. Billigere og enklere enn å skifte gulv også. Vi har lakkerte furudører i huset (grøss) og jeg vil male dem hvite. Men mannen min mener vi først må fjerne lakken og blablabla, at det er mye arbei men er det.


Her ser du hvordan du skal gå frem for å pusse opp og male et møbel. Bruksbo Tegnekontor var tidlig ute med furumøbler for designbevisste hytteeiere. Sitter med noen 80-talls møbler av type furu (lutet tror jeg).


Et ordentlig grunnarbeide legger grunnlag for et godt resultat når du skal male møbler og treverk. Lær deg mer om hvordan du gjør på Beckers. Forarbeidet er viktig for å få ett bra resultat. Vask flatene og velg riktig grunning.


Ved maling av misfarget treverk,.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg